گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"

گزارش صعود به قله 3885 متری شاه نشین 1403.01.17نفرات شرکت کننده:عزیز پاشا،جهانگیر بهرامی،علی محمدی،علی اکبر محمدنیا،ماهان اورمش و خانم ربابه آرونشروع پیمایش از امام زاده داوودعکس یادگاری اعضاء بر فراز قله 3885 متری شاه نشین گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب
ما را در سایت گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت" دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 22 تاريخ : چهارشنبه 22 فروردين 1403 ساعت: 12:25

جشن نهمین سال تاسیس گروه کوهنوردی "دوستان طبیعت" در قله لیچهنفرات شرکت کننده:طهمورث نوذری،عزیز پاشا،محمدحسین جمالزاده،جهانگیر بهرامی،وحید بهنام فر،علی محمدی،عباس میرگلورزی،حسین گودینی،اکبر محمدنیا،محمد ،ماهان ، مهناز وتاریخ اجرا:1402.10.08مکان:جاده جالوس،روستای کندرجبهه صعود:غربیعکس یادگاری اعضا بر فراز قله 2870 متری لیچهبلوبری گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 38 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1402 ساعت: 13:06

عنوان برنامه:صعود به قله 4050 متری بل (بام استان فارس)تاریخ صعود:17 و 18 خرداد 1402وضعیت آب و هوا: آفتابیدرجه سختی:نیمه سنگینجبهه صعود:جنوب غربیارتفاع مبدع صعود: 2300مترمدت زمات پیمایش: 5.5 ساعت رفت 3.5ساعت برگشتآدرس:فارس،شهرستان اقلید،کارخانه قند،سرداب،پناهگاه،قلهنفرات شرکت کننده:طهمورث نوذری،عزیز پاشا،محمدحسین جمالزاده،وحید بهنام فر،رضا محمدی،علی محمدی،عباس میرگلورزی،اکبر محمدنیا،پریسا گل محمدیشماره تماس آقای صابری راننده مینی بوس(09173518794)اعضای مهمان:خانم حسینی و آقای اشکانخلاصه برنامه:ساعت 5 عصر حرکت از تهران با قطارساعت 5 صبح پیاده شدن در ایستگاه اقلیدساعت 7 صبح شروع کوهنوردیساعت 10 صبح پناهگاهساعت 12 قلهساعت 16 پایان صعودساعت 17 حرکت از ایستگاه اقلید به سمت تهرانساعت 7صبح ایستگاه راه آهن تهران-پایان برنامهبعد از کلی تلاش برا تهیه بلیط شیراز بالاخره موفق شدیم برا روز هفدهم خرداد مسیر رفت رو اوکی کنیم.نه نفر از اعضای گروه ساعت پنج عصر روز هفدهم از تهران راهی شیراز شدیم.طبق برنامه ما باید ساعت چهار و نیم در ایستگاه اقلید پیاده می شدیم.به همین دلیل شب رو بعد از صرف شام زود خوابیدیم.با نیم ساعت تاخیر ساعت پنج صبح روز هجدهم در ایستگاه اقلید پیاده شدیم و منتظر مینی بوس از قبل هماهنگ شده ماندیم اون هم با کمی تاخیر آمد.دو نفر از اعضای مهمان که از قبل با ما هماهنگ بودن در ایستگاه به ما اضافه شدن.حدود پنجاه دقیقه مسیر راه آهن اقلید تا شروع مسیر کوهنوردی طول کشید.گروه ساعت هفت صبح برنامه رو آغاز کردیم هوا طبق پیش بینی آفتابی بود شروع مسیر با شیب نسبتآ ملایمی آغاز شد بعد از پیمایش یک ساعتی به اولین چشمه رسیدیم و کمی استراحت کردیم و بعد ادامه مسیر رو طی کردیم.ساعت ده به پناهگاه رس گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب
ما را در سایت گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت" دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 52 تاريخ : شنبه 31 تير 1402 ساعت: 14:10

شانزدهمین صعود طرح ملی سیمرغ کوه های ایران گروه کوهنوردی "دوستان طبیعت"را دوباره از کوه های سربه فلک کشیده و کوهستان های بکر و دست نخورده زاگرس شروع کردیم.این بار قصد صعود به یکی از سرسخت ترین کوههای ایران یعنی"کلونچین" را اجرا کردیم که در ادامه خلاصه ای از معرفی و گزارش صعود تقدیم حضور عاشقان کوه می گردد زرد کوه یا زرد کوه بختیاری، کوهستانی در زاگرس شمال مرکزی است، که در جنوب غربی ایران می باشد. این کوهستان در نزدیکی شهرستان کوهرنگ، منطقه بختیاری نشین قرار دارد. زردکوه یا همان قله کلونچین با ارتفاع بیش از 4221 متر، پس از کوه قاش مستان در دنا، به عنوان دومین کوه مرتفع در رشته کوه های زاگرس می باشد.رشته کوه زردکوه از انتهایی ترین قسمت غربی استان چهارمحال و بختیاری تا شرق و شمال شرق خوزستان امتداد دارد. این رشته کوه یکی از غنی ترین ذخایر طبیعی آب ایران است و برخی از سرچشمه های اصلی زاینده رود از این رشته کوه سرچشمه می گیرد. از قلل زیبا و معروف آن می توان به شاه شهیدان، زرده، دو زرده، هفت تنان، کلونچین و کینو اشاره کرد. در این میان، قه کلونچین با ارتفاع 4221 متر بلندترین قله زردکوه بختیاری است. علت نامگذاری آن نوع جنس سنگ این قله و قله های مسیر صعود هست ،سنگهای کوچک و بزرگ روی هم چیده شده در گویش محلی به معنی سنگچین یا کلونچین هست .برای صعود به قله کلونچين فصل تابستان مناسبتر است برای رسیدن به قله کلونچین چند مسیر وجود دارد ولی مناسب ترین آن از تهران باید از شهرهای قم،اصفهان،شهرکرد،فارسان و سپس چلگرد رسید و از آنجا قبل از ورودی چلگرد سمت چپ، از تابلوی روستای قاسم آباد وارد جاده خاکی به مسافت ١٠ کيلومتر ادامه مسیر داده تا می رسید به سد شماره دو .بالای سد انتهای مسیر جاده خاکی می گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 53 تاريخ : شنبه 31 تير 1402 ساعت: 14:10

گزارش صعود به قله 2410 متری لتمال1402.01.25قله: لتمالارتفاع:2410 مترمکان:تهرانتاریخ:1402.01.25سطح برنامه:سبک(یک روزه)جبهه صعود:جنوبیشروه حرکت:پارکینگ شماره5 آبشار تهراننفرات شرکت کننده:عزیز پاشا،محمدحسین جمالزاده،آرش عبدالرحیمی،وحید بهنام فر،رضا محمدی،حسن بیرامی،علی محمدی،پیمان شریفی،احسان محمدی،خانم گل محمدی و خانم ستارینمایی از دریاچه خلیج فارسعکس یادگاری اعضا بر فراز قله آسیاب باد گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب
ما را در سایت گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت" دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 67 تاريخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402 ساعت: 16:59

گزارش صعود به قله 4150 متری کلوم بستک در تاریخ1401.05.21 جهت مشاهده ادامه گزارش به قسمت ادامه نوشته مراجعه نمایید گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 124 تاريخ : جمعه 13 آبان 1401 ساعت: 4:26

صرف صبحانه در الموت قزوینصعود دو نفر از اعضا آقایان عزیز پاشا و وحید بهنام فر به قله خشچالدور نمایی از روستای و دریاچه ایوانطبیعت الموت در فصل بهار دارای انواع زیادی از گیاهان دارویی اعم از ریواس،والک،چای کوهی،شفید کوهی،پونه،بابونه و آویشن می باشد گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب
ما را در سایت گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت" دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 154 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 8:52

گزارش صعود به قله 4075 متری شیرکوه 1401.03.06تاریخ صعود:6 خرداد 1401وضعیت آب و هوا: آفتابیدرجه سختی:نیمه سنگینجبهه صعود:جنوب غربیارتفاع مبدع صعود: 2500مترمدت زمات پیمایش: 6.5 ساعت رفت 4.5 ساعت برگشتآدرس:یزد،جاده تفت،روستای ده بالا،روستای شیخ علیشاه،دره نجیب،پناهگاه،قلهبالاخره بعد از حدود دو سال ازاجرای  آخرین برنامه طرح سیمرغ بر آن شدیم تا دوازدهمین صعود طرح سیمرغ را انجام دهیم .طبق برنامه و تقویم سال 1400 انتخاب قله ما شیرکوه یزد بود که اقدامات لازم اعم از اطلاع رسانی اعضا،تهیه بلیط قطار،چک کردن وضعیت آب و هوا ،تدارکات و هماهنگی های لازم را انجام دادیم.سرانجام تیم صعود هفت نفره متشکل از آقایان: طهمورث نوذری، عزیز پاشا ،محمدحسین جمالزاده ،وحید بهنام فر،رضا محمدی ،علی محمدی و خانم پریسا گل محمدی ساعت  شش عصر روز پنج شنبه 1400.03.06 وارد ایستگاه راه اهن  تهران شدیم .بعد از صرف شام در قطار و کلی بگو بخند و تجدید خاطرات برنامه های گذشته ساعت ده شب خوابیدیم.ساعت سه بامداد روز جمعه در ایستگاه راه آهن یزد پیاده شدیم و با دو دستگاه تاکسی به روستای ده بالا و سپس مسجد زینبیه روستای شیخ علیشاه(مبدآ شروع صعود) پیاده شدیم.نکته جالب و قابل ذکر اینکه با رسیدن به جلوی مسجد شاهد تعدادی از اهالی روستای در آن ساعت صبح(4صبح) بودیم بعد از پیاده شدن و آماده شدن جهت صعود جویای تجمع اهالی کنار دو دیگ بزرگ شدیم.از قرار معلوم و بر اساس رسم و رسوم محلی اهالی هر ساله به نیت بارش باران آش گندم طبخ می کنند و از ما هم دعوت کردن که تا زمان توزیع آن که حدود پنج صبح هست صبر کنیم تا از آن آش خوشمزه بهرمند شویم،نیم ساعتی صبر کردیم و آنها طی یک مراسم جالب و با ذکر صلوات شروع به توزیع آش در بین اها گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 236 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 8:52

از کلیه علاقه مندان به ورزش کوه نوردی تقاضا می شود در صورت تمایل به عضویت در گروه از طریق زیر با ما در ارتباط باشید. سرپرست گروه:محمدی 09125127063 دبیر گروه: دوستی 09118378898 [email protected] گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب
ما را در سایت گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت" دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 ساعت: 2:11

گزارش تصویری صعود به قله "آسمان سرا"1400.08.30نفرات شركت كننده:سرپرست و راهنما:علي محمدي(09125127063)طهمورث نوذري ،سيدابراهيم جعفري ،محمدحسين جمالزاده ،وحيد بهنام فر ،رضا محمدي ،پريساگل محمديعکس یادگاری اعضا بر فراز قله آسمان سراتصاویری از طبیعت زیبای زمستانی منطقه ییلاقی آسمان سرا گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401 ساعت: 2:11